Me erottiin 4 vuotta sitten... Näihin 4 vuoteen on paljon mahtunut.
Ensimmäisen puolivuotta exä otti vaan esikoista hoitoon, kun kuopus oli tissivauva, ei isin tisseistä olisi varmaan paljon herunut

.
Sitten tuli paljon menoja...saattoi mennä 4-5 viikkoa ettei nähnyt lapsia ollenkaan. Meillä on välimatkaa 100km, joten ei ihan parin tunnin vierailuja illasta....
Exä alkoi seurustella, alkuun kaikki meni hyvin, tapasin exän uuden ja hän vaikutti oikein mukavalle, kunnes hänen oikea luonteensa paljastui. Hän puhui mm. yhteisille tuttavillemme, että minä pahoinpitelen lapsiani ym. Osteli lapsuilleni uusia vaatteita, kun hänen mielestään tyttöjä ei pueta aina vaaleanpunaisiin ja poikien vaatteissa ei saa olla pelottavia pääkalloja... Exälle tästä sanoin, että jospa hieman rauhoittelisit... Ex joutui sairaalaan ja lääkehöyryissään soitteli, kertoi jättävänsä tyttöystävänsä ja tämä exän exäkin minulle sitten soitteli ja itki puhelimeen kuinka tämä yhteinen exämme on p*ska jätkä (ja minuahan kiinnosti).
Minä löysin uuden. Exästä tuli heti huippu isi. Alkoi päivittäin soitella minulle, että haluaa puhua lasten kanssa (ennen tätä ei ollut tapahtunut). Välimme paranivat, koska jos hoitoaikoihin tuli muutosta hän oli valmis mihin tahansa olihan hän NIIIIIIIN hyvä isi. Noh....jatkuihan sitä pari kuukautta...puhelut vähenivät ja loppuivat kokonaan, joskus se saa jostain inspiraation soittaa, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa...ehkä...
Exän koko perhe on minua vastaan, joten mitään teetä ja sympatiaa sieltä ei heru. Minä olin perheen rikkoja, minä olen meidän perheemme hajoittanut (joo, kyllä tuntuu katkeralle) Lasten mummo sieltä tapaa lapsia 1-2 kertaa vuodessa, ei muuten pidä yhteyttä. Lasten täti pitää exääni talutushihnassa (ja piti jo suhteemme aikana) hänen sanansa on laki (mutta ei minulle). Jouduin hänestä tekemään lastensuojeluilmoituksen aikanaan, kun oli antanut 5-vuotiaan lapseni juoda siellä kaljaa (selitys: "se oli vaan ykköstä, eikä juonu kun pohjat") sen jälkeen ollaan poliisi kuulusteluissa ja käräjillä istuttu, syytteitä ollaan minua vastaan nostettu 4, mutta oikeuden mukaan (enkä itsekkään myönnä mitään väärää tehneeni) olen syytön kaikkiin syytöksiin.
Tämän hetkinen tilanne on se, etten halua antaa lapsiani isälleen, koska exä vie lapset vain siskolleen hoitoon ja siellä ei ole mitään sääntöjä, ei päivärytmiä, humalaisia ihmisiä, lapset saavat pelata mitä haluaa, saavat katsoa mitä ohjelmia haluaavat yms. Laki ei vain anna minulle vaihtoehtoja, lasten isällä on oikeus tavata lapsiaan, ja sossussa tehdyssä sopimuksessa on että lapset isällään jokatoinen viikonloppu... Olen siis väsyneempi taistelemaan lasteni puolesta, kuin muuhun elämään....