Kauan osastolla synnytyksen jälkeen ?

Odotukset ja toiveet. Valmistautuminen. Palautuminen synnytyksen jälkeen.

Valvoja: Modetiimi

Alueen säännöt
Synnytys ja lapsivuodeaika on osio, jossa pohditaan synnytystä ja sen mukanaan tuomia muutoksia ennen ja jälkeen lapsen syntymän. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Kauan osastolla synnytyksen jälkeen ?

Uusi viestiKirjoittaja Sinuhe » Ke Heinä 28, 2010 9:49 am

Kuuluitko niihin jotka kotiutui heti päivän päästä - vai olitko kenties pitempään ?

Nykyään tuntuu kovasti olevan ruuhkaa, minusta tuntuu että henkilökunta oikein usuttaa kotiin lähtemään. Kyllähän sen toki ymmärtää.

Minulla kaikki kolme on sektiota ja jostain olen lukenut että sen viis päivää pitäis sektion jälkeen olla sairaalassa,mutta minä olen kyllä kotiutunut jo noin kolmantena päivänä leikkauksesta. Ekalla kertaa halusin lähteä itse heti kun mahdollista eli kolmantena päivänä, toisella kertaa suorastaan ajettiin kotiin kera kahden antibiootin (synnytys meni aika pieleen ) kolmantena päivänä, mutta tästä kolmannesta olinkin pisimpään - 5 päivää :D Vauva kun pääsi vierihoitoon vasta kolmantena päivänä eikä ollut kovin ruuhkaista.
Poika 10/04 F79
Tyttö 07/06
Tyttö 12/08

Päiväkirja
Sinuhe

Re: Kauan osastolla synnytyksen jälkeen ?

Uusi viestiKirjoittaja Alexandra » Ke Heinä 28, 2010 10:20 am

Me oltiin "normaalin" alatiesynnytyksen (=pitkittynyt ponnistusvaihe ja imukuppiulosautto) jälkeen synnytyspäivä + viisi päivää perheosastolla. Tosin ekan vuorokauden poika oli valvonnassa ja sitten kolmantena vuorokautenaan päätyi sinivaloon. Enkä itsekään ollut ihan hyvässä hapessa, kun menetin verta parisen litraa, sain verensiirron ja häntäluu murtui. Kotiinpääsyn (=jankutin itseni kotiin, en tekisi sitä toiste tällä tietämyksellä) jälkeenkin käytiin polilla vielä kolme kertaa ennen kuin olimme kunnolla omillamme.
Äiti & Isi '81
Elämämme rakkaus, poika 01/08
Takana liuta hedelmöityshoitoja: ICSI 02/07 (-), PAS 05/07 (
+) ja PAS 04/10 (-)
Edessä suuri tuntematon... ja ICSI 10/10
Alexandra

Uusi viestiKirjoittaja minttu-maaria » Ke Heinä 28, 2010 10:38 am

Esikoisen alatiesynnytyksen jälkeen kotiuduimme normiajassa, kolmantena päivänä synnytyksestä. Aiemmin ei hoputettu, mutta annettiin ymmärtää että nyt olisi jo hyvä aika lähteä.

Pikkuveljestä kotiuduimme eri aikaan. Minä lähdin toisena päivänä, lastenteholla+tavallisella osastolla ollut poikani 10vrk syntymästä. Mua oltiin pukkaamassa jo synnytyksen jälkeisenä päivänä kotiin, en suostunut koska sain halvausoireen jalkoihini (toinen kokonaan tunnoton ja halvaantunut, toinen osittain) puudutuksesta ja vain 12h ennen kotiinlähtö-usutusta tunto palaili jalkoihin takas ja pääsin pyörätuolista eroon. Pelotti jos jalat ei pidäkään. Ruuhkaa tosissaan oli..
IVF-isoveli 2/08
PAS-pikkuveli 5/10
minttu-maaria
Etupihalla
Etupihalla

Uusi viestiKirjoittaja Koritsi » Ke Heinä 28, 2010 10:54 am

Ensimmäinen mulla on sektio ja silloin olin sen 5 päivää sairaalassa, torstaina syntyi ja tiistaina päästin kotiin. Halusin itse olla niin pitkään, että tikit saadaan otettua samalla reissulla.

Tokasta ja kolmannesta olin 2 yötä sairaalassa. Molemmat syntyivät iltapäivällä ja lähdin kahden yön päästä aamupäivällä kotiin. Mitään erityistä kiirettä mulla ei kotiin ollut, koska sairaalassa pelasi täysihoito. :lol:
Neitokainen 23.3.2006
Poitsu 17.6.2008
Typsy 17.2.2010
Koritsi
Etupihalla
Etupihalla

Uusi viestiKirjoittaja mamma74 » Ke Heinä 28, 2010 11:28 am

Ensimmäisetä olin 4vrk. Täällä on ihan sellainen käytäntö ensikertalaisille.
Tokasta olin yhden yön.
Ja kolmannesta kaksi yötä. Olisin päässyt jo yhden yön jälkeen, mutta olisi sitten pitänyt käydä 2vrk ikäisen kanssa kuulo ottamassa. Niin oltiin suosiolla yksi yö lisää.
Mulla kaikki on ollu alatiesynnytyksiä. Mahdollisimman pian oon halunnu kotia. Koska sairaalassa en osaa nukkua oikein. Kotona saa tehdä kaikki omaan tahtiin :heart
:heart kolme rakkauspakkausta, 04, 06 & 09 :heart
mamma74
Sisäpihalla
Sisäpihalla

Uusi viestiKirjoittaja Rillamarilla » Ke Heinä 28, 2010 1:06 pm

Ensimmäinen syntyi(alakautta) torstaina ja tiistaina tultiin kotiin, eli mitäs siitä tulee...5 vrk vissiinkin.

Toinen syntyi (alakautta) perjantaina ja sunnuntaina tultiin kotiin, 2 yötä siis oltiin

Kolmas syntyi sektiolla tiistaina, ja perjantaina tultiin kotiin, eli 3 vrk. Se oli liian aikaisin, mutta minkäs teet kun oli niin kova hinku kotiin. Jälkeenpäin vaan huomasi että olisi kannattanut olla pidempään siellä täysihoidossa itseään parantelemassa.
isoveikka 10/01, pikkuveikka 04/05, pikkusisko 06/10
Rillamarilla
Kuukauden Kotipihalainen

Uusi viestiKirjoittaja LaaLaa » Ke Heinä 28, 2010 1:49 pm

Ekasta viisi liian pitkää päivää, sitten toinen ja kolmas menikin polikliinisella synnytyksellä, eli 6tunnin jälkeen kotiin. Toisella se toteutuikin hyyin, vauva syntyi viiden aikaan aamulla ja olin jo lounaalle kotona :peukku
Kolmosesta jouduin viipymään vähän pidempään kun oli säädökset muuttuneet ja piti ensin verensokerit mittailla ja olla kondiksessa. Meni siis abaut 12tuntia kotiutumiseen.
LaaLaa & Lapsoset 06/05 & 11/06 & 06/08
Kuva
LaaLaa

Uusi viestiKirjoittaja Arla » Ke Heinä 28, 2010 5:56 pm

Esikosta olin kolme päivää(joista kaksi ekaa käytävällä :roll: ) ja tokasta neljä, molemmissa raskausdiabetes joten piti vauvoilta mittailla sokereita ja kuopuksen kanssa oli vielä muuttuneet säädökset että piti mitata useammin mitä esikoisesta. Ja tuolloinkin piti ja rukoilla että päästään kotiin, mä en saa sairaalassa nukuttua ollenkaan ja päikkäreitäkään ei saa otettua kun koko ajan on joku jotain puuhamassa siinä, on päiväkahvia tai lantionpohjajumppaa tai naapurilla vieraita tai joku tulossa kohtua painelemaan tai.. :lol: Ja käytävässä vielä kun yölläkin kuului ne hitsin hälytyskellot jatkuvasti ja oon muutenkin tosi herkkäuninen, kyllä otti päähän!
Tälläkin kertaa varmaan pitää tuo neljä päivää olla vaikka haaveilenkin polikliinisestä synnytyksestä, mutta epäilempä että sokrut vaivaa taas.. :roll:
Me kaksi -83 ja:
Kuva Kuva Kuva
Päikky
Arla

Uusi viestiKirjoittaja Hilla » Ke Heinä 28, 2010 6:43 pm

Päivän olin ja sitten päästiin vauvan kanssa kotiin :)
Hilla
On the road
On the road

Uusi viestiKirjoittaja Kaaos » Pe Heinä 30, 2010 7:41 am

Kaksosten synnyttyä alateitse 2005 olimme 5 vrk osastolla. Tyttö oli sokeritipassa ja sitten sieltä päästyään pääsi veljensä kanssa vuorokaudeksi vielä valohoitoon.
Kuopuksen kanssa olimme osastolla 1,5vrk, sitten jo kirmasin kotiin. Nopeamminkin olisin lähtenyt, mutta seurasivat sokereita tuon aikaa.
Kaaoksen kuningatar + rakkaat muruset Agentti Prinsessa, Erityisen Ihana Hymypoika (f84.0, f83.0) & Neiti MinäTahdonKaiken
Kaaos

Uusi viestiKirjoittaja bluevanilla » Pe Heinä 30, 2010 10:55 am

Esikoisen aikana 3 vrk ja lopuista sen vajaan 2 vrk.Kaikki syntyneet alakautta
Kuva Kaksi prinsessaa 8/04 & 3/06 ja prinssi 5/09 Kuva
bluevanilla
Sisäpihalla
Sisäpihalla

Uusi viestiKirjoittaja hellikki » Ti Elo 03, 2010 12:50 pm

Tytöt syntyi tiistaina aamuyöstä ja kotiuduin sairaalasta torstaina päivällä. Eli pari päivää olin osastolla. Helpohkon alatiesynnytyksen jälkeen ei siis itse tarvinnut kauaa majailla sairaalassa.
Vauvaa toivottu 2/2006 alkaen.
Hoitoihin 2/2008.
2xICSI ja 2xPAS 2008 (-)
3. ICSI 11/09 --> (+) 4.12. LA 10.8.10 ja tuplat tulossa.
Suloiset tyttöset syntyivät 22.6.2010 (rv 33+0)
hellikki
Etupihalla
Etupihalla

Uusi viestiKirjoittaja vesseli » Ti Elo 03, 2010 7:42 pm

Ekan kanssa joka oli lääkkeellinen aloitettu synnytys (keskenmeno jouduttiin pihalle jo heti aamusta, vaikka olinkin ollut yöllä kaavinnassa ja kotiutunut huoneeseen vasta 5 niin 7-8 välissä tulivat jo herättämään ja sanomaan, että voitte lähteä kotia. Saatiin sit lopulta olla 11 asti kun olin ihan pihalla.

Toka syntyi tiistaina päivällä/iltapäivällä ja kotiin päästiin jo perjantaina.

Kolmas syntyi myös tiistaina, ajankohta oli aamulla ja kotiin päästiin perjantaina
Vesseliangelboy 07/06 (rv22+3), Epeli 09/07, Typy 04/09
vesseli

Uusi viestiKirjoittaja Arde » Ma Elo 09, 2010 8:03 am

Esikoinen syntyi keskiviikkona aamuyöllä ja kotiin lähdettiin perjantai aamupäivään. Itse en ollut silloin vielä valmis lähtemään oksentelevan vauvan kanssa mutta en kehdannut vastaankaan väittää kun niin innokkaasti olivat meitä kotiuttamassa. Palasimme sitten reilun viikon päästä lastenosaston puolelle, mutta se on toinen tarina se.

Kakkonen syntyi hänkin keskiviikko aamuyöstä ja jo torstaina pakkasin tavarat ja vauvalle tehtiin tarkistus. Mutta sitten todettiinkin ettei lapsen sydän ole ihan kunnossa joten jäimme vielä päiväksi että tutkimukset saatiin alkuun, joten perjantaina silloinkin kotiuduttiin.

Kaksosten kanssa haaveilun poliklinisesta synntyksestä vaikka lääkärit nauroivat moisille puheille, pitivät epätodennäköisenä että kriteerit täyttyisivät. Sunnuntai aamuyöllä kaksoset syntyivät ja muuten esteistä kotiutumiselle tuskin olisi ollut, mutta neiti B syntyi hätäsektiolla joten enhän minä ollut kotiinlähtö kunnossa. Keskiviikkoon asti oltiin vaikka vähän nikotellen, mutta kieltäytyvät kotiuttamasta minua ennen kuin sektiosta oli 3 vuorokautta, itse aloin puhua kotiin lähdöstä tiistai aamuna.
Onnekkaat vanhemmat -78
Kolme reipasta poikaa ja yksi tomera tyttö -04, 05, 2x-08
Arde
Etupihalla
Etupihalla

Uusi viestiKirjoittaja Minnuli » Ma Elo 09, 2010 9:15 am

Esikoinen leikattiin joten sairaalassa oltiin yhdeksän päivää. Kova hinku oli aikaisemmin kotiin, mutta itselläni tulehdusarvot olivat korkeat joten jouduttiin olemaan noinkin kauan. Kuopus syntyi normaalisti alateitse ja sairaalassa oltiin kaksi päivää.
Esikoistytär 2004 ja kuopustytär 2005
Minnuli
On the road
On the road

Seuraava

Paluu Synnytys- ja lapsivuodeaika