Auttakaa imetyksessä epäonnistunutta!

Tukea ja tietoa imetykseen.

Valvoja: Modetiimi

Alueen säännöt
Imetys osio on tarkoitettu vertaistueksi ja paikaksi pohtia imetyksen ihmeellistä taivalta, sekä kaikkea muuta imeväisikäisten ruokintaan liittyvää. Aihealueen ulkopuolinen keskustelu on kiellettyä. Aihealueen ulkopuoliset viestit poistetaan tai siirretään niille kuuluvaan paikkaan.

OHJEET

Tarkista ennen uuden ketjun aloittamista, onko aiheesta jo olemassa ketju tai kuuluuko aihe johonkin muuhun ketjuun.
Otsikoi viestisi mahdollisimman tarkasti ja selkeästi. Moderaattorit voivat tarkentaa otsikointia tarvittaessa.
Pysy viestiketjun aloittajan määrittelemässä aiheessa.

Re: Auttakaa imetyksessä epäonnistunutta!

Uusi viestiKirjoittaja Eva » Ke Heinä 21, 2010 2:02 pm

17.7. syntyi poika :heart
Synnytyksessä oli vähän ongelmia ja vauva jouduttiin sydänäänten laskun takia vetämään imukupilla ulos ennen kuin vauva oli kunnolla laskeutunut ja kääntynyt oikeaan asentoon. Siitä tuntui vauvalle tulevan kovia kipuja ja oli epäily, että tulis tulehdus, joten vauva vietiin lasten teholle tarkkailuun ja suonen sisäiselle antibiootille varmuuden vuoksi kolmeksi päiväksi.

Mä olin varma, että siinä kariutui mun imetys, kun jostain käsittämättömästä syystä ainakaan TAYS:ssa ei vauvat pääse siellä lasten osastolla vierihoitoon, joten minä olin synnyttäneiden osastolla ja vauva toisaalla. Kävin kolmen tunnin välein imettämässä, paitsi yöllä. Yöllä kävin sitten kertaalleen pumpulla, mutta enpä sillä juuri siinä vaiheessa irti saanut. Siellä oli vielä tosi tarkkaa, että vauva saa juuri oikeat millit maitoa, joten lisämaidolla mentiin tosi pitkälle. Viimeiseksi yöksi sain vauvan sentään vierelleni, vaikkei se yleensä kuulemma ole sallittua. Käytiin sitten vain antibiootilla osastolla. Syöttöpunnituksia kun tein sairaalassa, niin paras tulos tais olla 15-20 grammaa, mutta eilen ollaan kotiuduttu ja olen tosi tiuhaan imettänyt. Tuntuu vauva välillä ihan tyytyväinenkin olevan ja 1-2 tunninkin pätkiä nukkunut muutamaan otteeseen. Pissaakin tulee jonkun verran. Eilen vauva sai sairaalassa lisämaitoa 9 aamulla 40 milliä ja seuraaavan kerran annoin tänään aamulla sen imetysapulaitteen kanssa 30 milliä. Enemmänkin olis varmaan mennyt, mutta jatkettiin vielä tissillä ja siihen vauva tyytyi. Suht hyvin ollaan siis pärjätty ihan rinnalla. Tänään kävi neuvolasta th jo kotikäynnillä, niin paino oli lähtenyt jo nousuun, että ehkä sielä tissistä jotain sitten tulee. Syntymäpaino oli 3500g ja kotiinlähtöpaino eilen 3 päivän ikäisenä 3325g, niin tänään oli 3330g :D Ens viikolla käydään vielä punnituksella neuvolassa.

Toivon todella, että tää tästä lähtee sujumaan! Olen juonut niin, että ramppaan koko ajan vessassa ja kaljaakin kittaan minkä kerkiän :wink:
Eva
Herännyt
Herännyt

Re: Auttakaa imetyksessä epäonnistunutta!

Uusi viestiKirjoittaja Ansku-Bansku » Ke Heinä 28, 2010 10:04 am

Tsemppiä! :haliaa:
Kuva

Minä ja mies
tyttö 3/2006
LA 14.10.2010
Ansku-Bansku
Ihan Pihalla
Ihan Pihalla

Edellinen

Paluu Imetys