Meiän nelivuotias syö hirveen vähän kun syö itse kun ei malttaisi ja kinuaa sitten aterian jälkeen pian ruokaa ja sanoo et on nälkä, mut mä en syötä enkä anna ylimääräisiä välipaloja koska mun mielestä nelivuotiaan pitää itse syödä, tietty autan palottelemaan ruuan sopivan kokoisiksi paloiksi ym. mut jos kapinoi niin sitten kapinoi.
Päiväkodissa kun on "ryhmäkuri" niin ei ongelmaa ole, kuulemma useimmiten syö ihan ok, välillä tosin paastoaa sielläkin.

Kotona ja lomilla on syöminen heikointa. Välillä kyllä huolestuttaa kun neiti ei syö juuri mitään, kun on muutenkin pienikokoinen laiheliini, mutta koskaan en oo pakottanutkaan syömään, maistaa täytyy ennenkuin saa pöydästä nousta, mutta jos ei halua syödä enempää niin en pakota. Tietty yritän houkutella syömään kun ruoka on tarjolla ja varotan ennenkuin vien lautasen pois et on vielä mahdollisuus syödä niin ei tuu yllätyksenä. Mut nyt on neidillä niin kova uhma et varmaan tää ruokakapina liittyy osin siihen...
Mitä mieltä ootte, oonko liian ankara vai pitäisikö huonosti syövää ja laiheliinia nelivuotiasta vielä syöttää, söisi kyllä varmasti enemmän jos syöttäisin, mut se on mahdoton ajatus kun syksyllä tulee vauvakin.